pátek 19. července 2013

PP Obůrky-Třeštěnec 16.7.2013

letos druhá výprava za kvetoucími orchidejemi

Na začátku června kvetly prstnatce a bradáčky. Tentokrát, o měsíc později, pětiprstka a kruštík.

A tentokrát se mi také podařilo vyrazit z práce dřív a hlavně jsem si výbavu rozšířila o nový makroobjektiv...

Po focení přijel Marek s kolama, tak jsme obkroužili Kuřim-Malhostovice-Drásov-Kuřim, přejedli se černic (úplně černých třešní), kterými byl obsypán strom u polní cesty...

Cestou na místo... už opadané oříšky lípy na cestě krásně křupaly pod nohama...


Po příchodu na místo jsem zjistila, že tento termín už byl docela pozdní, o týden, dva dřív a většina nyní už odkvetlých pětiprstek by byla v plné zbroji. Kruštíky už také pomalu odkvétaly, nicméně stále bylo se na co dívat...

Pětiprstka hustokvětá. V plném květu má pěkně dlouhé květenství, teď už jsem fotila hlavně zbylé neodkvetlé vršky...


Kruštíku bahenního tu byly tisíce...



Kvetly nejen orchideje...


A samozřejmě, na kvetoucí rostliny jde hmyz...




Jedna hostina v přímém přenosu...


Kruštík bahenní


Už pomalu odkvétaly...


Teď už odkvetlé prstnatce pleťové jsem tu fotila před měsícem.




Proč "hustokvětá" je asi každému jasné...


S mini pavoučkem


Ještě kruštík. Byl perfektně fotogenický


Podvečer na louce


Odkvetlá květenství pětiprstky. To musí být podívaná, když kvetou na plný pecky...


Podvečer v polích


Podvečer u rybníka Srpek u Kuřimi.


Tak snad tu pětiprstku příští rok vychytám...

Žádné komentáře:

Okomentovat